Silhouette

Sliter du med tilgang til Studio eller Design biblioteket? Du er ikke alene.

Torsdag 11.juni:

Det begynner å bedre seg… Kunder får nå fortløpende epost om at kontoen deres er aktivert og OK å logge inn på fra Silhouette Studio og andre tjenester. Har du fått eposten nedenfor??

Da begynner det nok å se bedre ut. Hvis du får feilmelding på nedlastede design, kan du forsøke å installere versjon 4.5.807 fra silhouetteamerica.com/software og prøve igjen. Dette er en beta versjon, så du må antakelig finne denne under «Beta versions» og installere/laste ned derfra.

Onsdag 26.juni:

Silhouette har følgende oppdatering;

Vi vil be om unnskyldning for eventuelle forstyrrelser du måtte ha opplevd i Design Store, Silhouette Studio og øvrige tjenester. Vi aktiverer nå gradvis pålogging fra Silhouette Studio for kundekontoer i løpet av kommende uke. Når dette skjer, vil vi følge nøye med på alt bak kulissene for å sikre at vi ikke får ytterligere problemer.

En e-post vil bli sendt til deg når kontoen din har blitt reaktivert for pålogging. Kundekontoer vil altså kunne aktiveres på nytt på forskjellige tidspunkter.

Søndag 16.juni kl 1830:

Silhouette har følgende oppdatering;

I slutten av mai utførte vi serverarbeid for å forbedre ytelse og kapasitet. Mens selve nettsidene nå er oppe og går, har vi for tiden noen kommunikasjonsproblemer mellom den nye serveren og programmet Silhouette Studio.

Under migreringen gikk ingen av designene dine tapt eller slettet.

  • Vi jobber med å koble deg til alle designene dine igjen. Dette er for tiden vår høyeste prioritet. Vi sender ut en e-post for å gi deg beskjed når løsningen for dette er implementert.
  • Design vil ikke automatisk importeres til Silhouette Studio, men de kan lastes ned manuelt fra Design Store.

Hva skjer nå?

  • Vi fikser for tiden kommunikasjonen mellom serveren og programvaren. Ingen programvareoppdatering hos deg vil være nødvendig for å implementere rettelsene.
  • Teamene våre tester alle pågående justeringer av serveren for å sikre at vi tilbyr en løsning for alle kjente problemer.

Slik får du tilgang til designene dine:

  1. Besøk silhouettedesignstore.com/sdsdownloads.
  2. Logg på Design Store-kontoen din.
  3. Klikk på ønsket design. Dette vil laste ned en mappe som inneholder designet og lisensen til enheten din.
  4. Naviger til nedlastingsmappen, åpne zip-filen og dobbeltklikk Studio-filen inni den.
  5. Designet ditt åpnes i Silhouette Studio, klart for ditt neste prosjekt.

Søndag 9.juni kl 2130:

Problemene er enda ikke løst, og Silhouette skriver selv følgende i en epost til registrerte kunder/nyhetsbrevmottakere;

Programvareteamet vårt har jobbet med å fremskynde en programvareoppdatering som forventes å fikse alle de store problemene knyttet til pålogging, synkronisering og designfildetaljer (filnavn, miniatyrbilde, nøkkelord, beskrivelse, fildata). Denne programvareoppdateringen er forventet i løpet av neste uke. Inntil da, hvis du ikke får tilgang til innholdet du eier gjennom programvaren Silhouette Studio, bør du kunne laste det ned direkte fra Design Store (silhouettedesignstore.com/sdsdownloads). Takk for tålmodigheten og forståelsen!

Tirsdag 28.mai kl 1030:

I løpet av de siste dagene har Silhouette lansert nye nettsider på silhouetteamerica.com og ny layout på Design Store. Dette skulle egentlig være en enkel operasjon, og ikke påvirke bruken av maskiner og programmet Silhouette Studio.

Det gjør det forsåvidt ikke heller, men ting har ikke gått som planlagt i dette arbeidet. Brukere globalt opplever problemer med tilgang til Design Store og Library/bibliotekene sine, der man ofte har lagret design og filer.

Og dét opplever mange problemer med nå, at man enten ikke får logget på, men er logget på men får ikke synket designene sine ned fra skyen og brukt dem lokalt, eller at man i programmet står på Basic Edition selv om man har kjøpt seg oppgradering til et høyere nivå.

Dette jobbes det såklart med å fikse slik at alt fungerer som det skal, men ting i den tekniske verdenen kan ofte ta lenger tid enn både systemeier og brukere ønsker. At man ikke har tilgang til tingene sine er selvfølgelig frustrerende, og vi er sikre på at Silhouette tar dette på største alvor og prøver å få alle system opp og kjøre slik de skal.

Kan du selv gjøre noe?

🔎 Det beste er å bare vente og se om ting fungerer som de skal ift hva du ønsker å bruke program og maskin til. Når ting fungerer vil de se at de gjør det. Opplever du problemer så vet du at ting ikke er på plass enda.

🔎 Ikke logg ut av program og nettside hvis du ikke må, for å prøve å ordne problemet, det kan medføre at du ikke kommer inn igjen.

🔎 «Glemt Passord» funksjonen fungerer ikke i skrivende stund. Vi får tilsendt en link for å sette nytt passord, men å logge inn med dette etterpå fungerer ikke.

🔎 Hvis du har oppgradert Studio fra Basic til en høyere utgave er dette noe du eier og skal ha tilgang til, og det blir såklart ikke bare borte. Det kan hende at du tidvis vil se at du er på Basic igjen, men når alt er OK skal du ha din utgave slik du har krav på.

Vi oppdaterer denne bloggartikkelen når vi vet eller erfarer noe mer.

Du vil kanskje også like...